Dawniej sprawdzonym gadżetem reklamowym był np. długopis lub T-shirt. Dziś, dzięki wciąż przyspieszającemu rozwojowi technicznemu, dużą popularnością cieszą się różnorakie urządzenia elektroniczne. Co ciekawe, nie chodzi tu wyłącznie o akcesoria biurowe.
Dlaczego stawia się na gadżety elektroniczne?
Tak zwana „elektronika” jest bardzo popularnym i – nie ukrywajmy – wdzięcznym narzędziem
reklamowym. Żyjemy w czasach, gdy jej cena drastycznie spada, a dostępność wzrasta.
Dzięki temu wprowadza się na rynek sporo gadżetów, które wcześniej były traktowane
wyłącznie jako towary luksusowe i zaawansowane technicznie. W praktyce oznacza to, że
gadżety firmowe nie są już wyłącznie prostym upominkiem, ale sprzętem, który pozwala
efektywniej pracować, korzystać z danych multimedialnych, a także zrelaksować się po
ciężkim dniu pracy.
Warto też dodać, że rosnąca popularność urządzeń mobilnych (smartfonów) zwiększa popyt
na różnego rodzaju pamięci dodatkowe, zewnętrzne źródła energii, ale też etui i ładowarki.
Te ostatnie są przykładem wzorcowego gadżetu, który idealnie wpisuje się w ideę gadżetu
marketingowego. Wszak ładowarka USB to urządzenie, z którego większość z nas korzysta
codziennie, a nawet częściej.
Znane i mniej znane kategorie gadżetów elektronicznych
Elektroniczne gadżety firmowe można podzielić na dwie podstawowe kategorie, przy czym
każdą z nich można dzielić na kolejne podgrupy.
1. Gadżety standardowe – to akcesoria, z których korzystamy na co dzień. Należą do nich
wspomniane ładowarki i powerbanki, ale też źródła światła, baterie, zegarki, kalkulatory i
wiele innych urządzeń, które zabieramy praktycznie wszędzie.
2. Gadżety zaawansowane – to artykuły, które można traktować jako sprzęt najbardziej
zaawansowany technicznie, który nie ma aż tak powszechnego zastosowania. Do tej
grupy należą m.in. okulary VR, kamery sportowe, stacje pogodowe i radia reklamowe.
Elektroniczne gadżety reklamowe można również dzielić pod względem zastosowania (np.
do pracy, rozrywki, nauki), sposobu zasilania, a także dostępnych funkcjonalności.
Dlaczego warto podarować gadżety elektroniczne?
Elektroniczne gadżety reklamowe to propozycja głównie dla tych, którzy chcą zaoferować
coś konkretnej grupie klientów. Nie jest to rozwiązanie dla każdego, gdyż koniec końców
jednostkowa cena takiego akcesorium jest wciąż dość wysoka. Warto je podarować bliskim
współpracownikom, kontrahentom lub osobom, z którymi planujemy długą i owocną
współpracę. Tak zwana elektronika sprawdzi się również jako forma nagrodzenia
wyróżniającego się pracownika. Przedsiębiorca może też podarować je osobom, które np.
muszą wykonywać swoją pracę zdalnie. W takiej sytuacji dodatkowy nośnik pamięci lub
rezerwuar energii będzie miał kluczowe znaczenie podczas pracy w terenie, lub w domu,
kiedy nie mamy do w pełni zaaranżowanego biura.
Reasumując, gadżety elektroniczne to sposób na przyciągnięcie uwagi klientów lub
kontrahentów w znacznie większym stopniu, niż miałoby to miejsce w przypadku wielu
innych rodzajów akcesoriów reklamowych.